• errufai.com
  • errufai.com
  • errufai.com
  • errufai.com





KUTSAL TOPRAKLAR

NAMAZ VAKİTLERİ

HANGİ TAKVİMİ KULLANIYORSUNUZ ?
 
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterBügün1550
mod_vvisit_counterDün2135
mod_vvisit_counterBu Hafta9860
mod_vvisit_counterBu Ay30557
mod_vvisit_counterTüm Günler1599424
GERCEK İMSAK VE YATSI VAKİTLERİ
Written by   
DATE_FORMAT_LC2

TÜRKIYEDE malesef İmsak da yazın 50 dk kışın İse 35 dk YATSI vaktinde İse yazın 40 dk kışın İse 30 dk fark bulunmaktadır.

12-26.06.2016 Gözlem SONUÇLARI
“Öncelikle amacımız son yıllarda gittikçe artan imsak vaktinin (Fecri Sadık) ne zaman olduğu tartışmaları konusunda Uzay ve astronomiye meraklı bu konularda araştırma yapan bir mühendis ve bir Stk başkanı olarak kendi merakımızı gidermektir. Ancak bu çalışmamızda birbirinden ilginç ve çarpıcı sonuçlar alınınca bunu yakın çevremizle ve bölgesel bir gazetede paylaştık. Yoksa amacımız hiçbir kurum veya kişiyi eleştirmek veya desteklemek değildir. Gözlem sonucu ve tespitlerimizin, ülkemize ve tüm İslam âlemine faydalı olması için raporumuz din işleri yüksek kuruluna gönderilmiş ve kendilerine kasım ayı sonunda sunum yapılmıştır.
AYET VE HADİSLERLE İMSAK ZAMANI
Ayette Bakara suresi 187. ayette "Beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilinceye kadar yiyin, için..." Buyrulmaktadır.Ama peygamber efendimiz iplik örneğinden gece ile gündüzün kastedildiğini açıklamıştır. Adiy b. Hâtim (ö. 60/680'den sonra) (r.a.)'dan şöyle dediği nakledilmiştir:
"Yukarıdaki ayet inince, bir siyah, diğeri beyaz iki tane ip alıp, bunları yastığımın altına koydum. Sahurda bunlara bakıyor, birbirinden ayırtedilecek kadar tan yeri ağarınca yemeği içmeyi bırakıyordum. Sabah olunca, Rasulullah (s.a.s)'a gidip yaptığım şeyi ona haber verdim.

O, şöyle buyurdu:""Senin yastığın ne kadar da büyükmüş! Ayette kastedilen, gündüzün beyazlığı ve gecenin siyahlığıdır. Bunları bir yastığın altına nasıl sığdırırsın'!" (Buhârî, Savm, 16).

Fecri Sadık, Fecri Kazip Nedir:
Fecri sadıktan önce doğu ufkunda ortaya çıkan ve ufka dikey olarak yükselip sonra kaybolan fecre, fecri kazip yani yalancı fecr denilirki bu bir müddet sonra kaybolup yerini ufka yatay olarak gelen kalıcı fecre bırakır bu yüzden ilk görülen dikey çizgiye kazip yani yalancı fecr denilir.
Bu durumu Peygamber efendimiz : "Önce parmaklarını yukarıya kaldırıp; aşağıya doğru dikmiştir. Sonra da şehadet ve orta parmaklarını üst üste bindirip sağa sola uzatmak suretiyle işaret yaparak izah etmiştir."
FECRİ KAZİP VE FECRİ SADIK ARASINDAKİ FARK NEDİR:

1-Fecri Kâzip ufka dikey olarak çıkar piramit şeklindedir Fecri sadık ise yatay olur. zamanla kalınlaşır ve ufka yayılır.

2-Fecri kazip ilk doğduğunda parlaktır zamanla solar kaybolur. Fecri sadık ise ilk doğduğunda soluktur zamanla ışığı artar.

3-Fecri kâzip ufukta daha geniş ve parlak, ufuktan yükseldikçe parlaklığı azalır ve daralır. Fecri sadık ise ufka bitişiktir.

4- fecri kazip ile fecri sadığın ufuktaki yerleri farklıdır. Fecri kazip doğudan fecri sadık ise Kuzey doğudan doğar ve kızıllıkla başlar.Altta Ürdün ünv. alınmış fecri kazip resimleri görülmektedir.


Fecir kelimesi Arapçada" yarılma açılma fışkırma gibi anlamlar içermektedir. Türkçede ise tan yeri ağarması şafak olarak geçmektedir"

Hadisi şerifte "Her namazın vaktinin başlangıcı ve sonu vardır; öğle namazının ilk vakti güneşin batıya meylettiği zamandır, sonu ise ikindi vaktinin girmesidir. İkindinin ilk vakti, (eşyanın gölgesinin kendi misli olup) vaktinin girdiği andır, sonu ise, güneşin sarardığı zamandır. Akşamın ilk vakti güneşin battığı zamandır, sonu da, şafağın kaybolmasıdır. Yatsının ilk vakti şafağın kaybolduğu andır, sonu ise gece yarısıdır. Sabah namazının ilk vakti, fecrin zuhuru, sonu ise güneşin doğmasıdır." buyurmuştur (Tirmizi, Salât, 114; Beyhakî, Sünen-i Kübrâ, I/375-376).

Oruca başlama vakti olan imsak, aynı zamanda sabah namazının kılma vaktinin başlangıcını teşkil eder. Yani oruca başlarken sabah namazının vakti de girmiş bulunur. Ancak Hanefi mezhebine göre sabah namazını ortalık aydınlandıktan sonra kılmak müstehaptır. (efdaldır).

Astronomik olarak bu tür gözlemlerin yapılabilmesi için belli şart ve tekniğe ihtiyaç vardır.

İlk olarak bulunduğunuz şehrin ışık kirliliğinden tamamen kurtulup şehirden fazla uzaklaşmadan bulutsuz açık bir havada bulunduğunuz bölgenin en üst yerleşim yerinde (çünkü orda yaşayan insanları baz almak gerekiyor) yapılması gerekmektedir. Örnek olarak Erzurum’da siz kalkar 3190 rakımlı Palandöken dağı zirvesinde veya dağın batı eteğinde(dibinde) bunu yaparsanız bu o bölgeyi temsil etmez. Bu yüzden şehrin doğu ufkunda ortalama rakımlı bir yerinde ışık kirliliğinin olmadığı 2025 rakımında yer alan Nenehatun laleli yol ayrımında havanın tamamen açık olduğu, ay ışığının olmadığı 12.06.2016 Pazar sabahında gözlem yapılmıştır.
-
Gözlem yerine imsak ezanının henüz okunmadığı olmadığı sabah saat 2:40 da vardık ve ezanların okunmaya başladığı 2:43 de ilk kamera kaydını aldık. Kameramızı seçerken sporcuların kullandığı geniş açılı ve yüksek çözünürlüklü bir kamera olmasına dikkat ettik. Bu saatten sonra her 5 dk da bir kayıt alamaya özen gösterdik. Kayıtlarımızı aracın dışına çıkarak ve ışıktan etkilenmesin diye aracın iç ışıklarını dahi kapatarak aldık.
Gözlemlerin teleskop veya dürbünle yapılması dini kriterlere uygun değildir
-
Bu gözlemlerin yüksek tepelerdeki rasatlardan teleskopla veya dürbünle yapılması dini kriterlere uymadığından dolayı bunların gözle yapılması gerektiğini düşünüyoruz yüksek çözünürlüklü kameralarla kayıt alınabilir.İnsan gözü min görüntü ihtiyacı Thomas Edisona göre 1 sn 48 kare görüntüdür. Ancak fotoğraf makinasıyla yapılan çekimlerde pozlama süresinin gece pozlama ölçüsü olan 1/8 sn den büyük alınması hatalı sonuçlara sebep olmaktadır.
Konuyu iki yıldır araştırıyorum ve 12 Haziran 2016 da Erzurum'da şehrin doğu ufkunda gözlem yaptık işte gözlemlediğimiz resimlerle sonuçlar.

İŞTE GÖZLEMLERİMİZ. (Erzurum Merkez laleli yol ayrımı)

Gözlem tarih ve saatleri 12/06/2016 Ezan saati 2:43 de okundu

Not:Resimleri ayrıntılı görmek için ölçeği %150 yapmanız önerilir.

Bakara-187 ayet ve hadislerdeki tanıma uyan imsak zamanı


- Ezan okunduğu saate doğu ufkunda diğer ufuklardan farklı hiçbir ışık kaynağı görüntülenmemiştir.

- Yaklaşık 7 dk sonra doğuda iki yerde ufuktan yüksekte dairesel olarak beliren ışıklar görünüp 15 dk sonra kaybolmuştur. Bu ışıklar hadisi şerifte geçen Fecri kâzip (yalancı fecr) olarak değerlendirilmiştir.
-Gözlem sırasında gökyüzü tamamen açık ve ay doğmadığından nadir gözlemlenen bu ışıklar görülebilmiştir.
-Gökyüzü açık ve ortam tamamen karanlık olduğundan dolayı Samanyolu galaksi merkezi ve galaksinin yeryüzünden görülen kuşağı açıkça görülmektedir ve bu durum doğuda ilk kırmızılığın göründüğü saat 3:30 a kadar devam etmiştir. Bu vakitten sonra zayıf ışıklı yıldızlar hızla kaybolmuştur.
-
Saat 3:30 da kayıtta (Ezandan 47 dk sonra) daha önceki ışıkların görünüp kaybolduğu yerden farklı olarak Kuzey doğuda ufka yatay olarak gelişen ilk kızıllık kayda alınmıştır.
-
Ezandan 46 dk sonra (3:29 da) Doğu ufkunda kızıllıkla başlayan görünüm 3 dk sonra (Toplamda 50 dk sonra ) üzerine beyaz kuşağın gelmesiyle dağların şekilleri bir siluet olarak ayrılmış ve bu görüntü sonraki kayıtlarda ufka yatay olarak genişleyip kalınlaşmaya başlamıştır.
- Bu durum Bakara-187 Ayet mealinde geçen “Beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilinceye kadar yiyin için” ifadesindeki tarife aynen uymaktadır. Yani Fecri sadık gözlenmiştir.fecri sadık olarak değerlendirilmiştir.
-
Enteresandır bulunduğumuz ortam da ağaç bulunmasına rağmen daha önce duyulmayan kuş sesleri ilk kez  3.35 de  duyulmaya başlanmıştır.
Buda seher vaktinde kuşların uyandığı konusunda açık bir delildir.
-
Sonraki her 5 dk bir aldığımız kayıtta Kuzey doğuda görülen bu beyaz kuşak ufka yatay olarak hem genişleyip hem de kalınlaştığı görülmüştür.Yani fecri sadık olduğu kesinleşmiştir.
-
Saat 3:43 de yani sabah ezanından 1 saat sonra giyindiğimiz kazakta renkler birbirinden tamamen ayırt edildiği görülmüştür.
-
Son kaydımızı saat 4:14 de aldığımızda ortamın tamamen aydınlandığı yerdeki çimenler ve yeryüzü şekilleri ortaya çıkmış olduğunu görüp toplam 1.5 saat süren kayıt tamamlanmıştır.

Dünyamızda Hergün Astronomik Olarak Güneş Doğmadan Önce ve Battıktan sonra  üç Aşama oluşmaktadır.

1. Aşama:Aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi önce zifiri karanlıktan (geceden) sonra Güneşin ufkun -18º altında olduğu Astronomik(tan) Alacakaranlık yani fecri kâzip denen sonradan kaybolan ışıklar görülür.

2.Aşama: Denizcilik Alacakaranlık Güneşin ufkun -12º altında olduğu Güneş ışınlarının ufukta yatay olarak genişlemesiyle ikinci aşama yani fecri sadık başlar.

3. Aşama: Sivil Alacakaranlık Güneşin ufkun -6º altında olduğu güneşin doğumundan önceki ortalık iyice aydınlanmaya başlamasıyla oluşur. Hanefi mezhabine göre bu vakitte namaz kılınması daha efdaldir.

Gözlem Sonuçlarını Astronomik verilerle karşılaştırıldığı zaman:
-
Astronomik verilen incelendiğinde her gün güneş doğmadan önce üç aşamanın gerçekleştiği görülmüştür.12.06.2016 tarihinde ki astronomik verilerde göre
1-Astronomik Alacakaranlık Güneşin Ufkun -18º altında olduğu güneş ışınlarının atmosfere ilk girdiği zamandır.(gözlem günü saat 2:44 de başladı)
2- Denizcilik alacakaranlık  Güneşin Ufkun -12º altında olduğu zaman görülür(Saat 3:32 de görüdü)
3-Sivil alacakaranlık  Güneşin Ufkun -6º altında olduğu zaman görülür. Ortalık iyice aydınlanmaya başlar bu üç aşamada bu saatlerde gözlemlenmiştir.(saat 4:13 de görüldü)
2.Gözlem yeri sonuçları (Horasan Hacıahmet Baba köyü)
-
İmsak gözlemimizi farklı bir yer farklı bir zamanda teyit etme gereği duyduğumuzdan Horasana Bağlı Hacıahmet köyü doğu ufkunda tekrar ettik
-
Özellikle kırsalda il ve ilçe merkezlerinden uzakta bir köy seçilerek çevrede ışık kirliliğinin olmamasına azami dikkat edilmiştir.

- Gözlem tarihi:26.06.2016 Ezan saati :2:42 de okundu

- Horasan-Hacıahmet köyünden alınan kamera kaydındaki görüntüler.

Bakara-187 ayet ve hadislerdeki tanıma uyan imsak zaman


-
İmsak Ezanın okunduğu 2:42 de doğu ufkunda diğer ufuklardan farklı hiçbir ışık kaynağı görüntülenmemiştir.
-
Burada da imsak ezanından başlayarak her 5 dk bir hem gözlem yapılarak, hemde yüksek çözünürlüklü ve balıkgözü lens kamera seçilerek geniş alan kamera kaydı yapılmıştır.
-
Bu tarih ve saatte yarım ay olduğundan dolayı fecri kâzip olarak adlandırılan Zodyak ışıkları görülmemiştir.
-
Kuzey doğu ufkunda ilk ışık 3:31 de görülmüştür. Bu saaten sonra ufukta başlayan kızıllık ve üstüne gelen beyaz kuşak gittikçe ufka yatay doğrultuda hem yayılmış hemde kalınlaştığı görülmüştür.
Yani diyanet imsak ezanından 49-50 dk sonra burada da fecri sadık gözlenmiştir. Böylece 2. noktada yaptığımız gözlemde 1. Gözlemle aynı olarak 50 dk sonra yani Denizcilik tan dediğimiz saate oluştuğu anlaşılmıştır.
-Görüldüğü gibi 3:35 (Erzurm'a 4 dk zaman farkı var) deki kamera kaydında  Bakara-187 de tarif edilen beyaz kuşağın siyah kuşaktan ayrıldığı imsak vaktinin oluştuğu görülmektedir.
-
Yaptığımız ölçümlerle astronomik verileri karşılaştırdığımız zaman:
-
Fecri kâzip(Zodyak ışığı) 1. Noktada -2:43 den sonra görülmüş 2. Noktada ay ışığı olduğundan görülmemiştir .
Buna göre fecri kazip  Astronomik tan  başladıktan sonra uygun şartlar olduğunda  bahar ve güz aylarında görülebilmektedir.
-
Fecri sadık 1. Noktada Saat 3.32 de 2. Noktada 3:31de (yani Denizcilik tan oluştuğunda görülmektedir.
Saat 3.35 de duyulan Kuş sesleride bunu doğrulamaktadır.
- 3. Aşama ortalığın aydınlanmaya başlaması Sivil alacakaranlık ise saat 4:13 de oluşmaktadır
.

***Yatsı Vakti gözlemleri.***

- Şafii Maliki ve Hanbeli mezhebine göre yatsının vakti gün batımından sonraki batı ufkundaki kızıllığın kaybolmasıyla başlar. İmamı azamında böyle görüşü olmakla beraber kızıllıktan sonra gelen beyazlığın da kaybolmasını tercih etmiştir. Oysaki imamı azamın içtihat sahibi iki büyük talebesi imam ebu Yusuf ve imam Muhammet'de kızıllığın kaybolmasını baz almışlardır.Kaynak(Ömer Nasuhu Bilmen İlmihali). Yine Dört sahabeden Hz Ömer ve Hz Ali efendimizde kızıllığın kaybolmasını baz almışlardır. Hz Ali efendimiz ki çocuk yaştan beri Peygamber(s.a.v) efendimizin yanında yetişmiş peygamberimizin "Ben ilmin şehriyim Ali ise onun kapısıdır ilim isteyen kapıya gelsin hadisine mazhar olmuş üç halife döneminde de Kudât (Kadıların başkanı) olarak görev yapmış ilim deryası bu zatda kızıllığın kaybolmasını baz almıştır. (Ravi:Taberani,İbn Adi ve Hakim)

İsra-78 Ayet mealinde de Yüce Rabbimiz" Güneşin zevalden (Batıya kaymasından) gecenin karanlığı bastırıncaya kadar (Belli Vakitlerde) Namazı kıl. Birde sabah namazını kıl çünkü o şahitlidir" buyurmaktadır. Kaynak(Diyanet meali) Oysaki bugünkü yatsı vakti astronmik olarak gecenin karanlığı bastırdığı zaman kılınmaktadır.  Peki o zaman Rabbimizin emriyle ters düşmüyor muyuz.?

Dünyanın yuvarlaklığı ve kendi ekseni etrafındaki dönüşünden dolayı  güneş doğmadan önce ve battıktan sonraki olaylar ve gözlemler birbirine göre simetrik olması gerekmektedir.

- O zaman sabah imsaktan önce (Kamera kayıtlarında) ilk görülen kızıllık olduğuna göre akşam güneş battıktan sonrada son kaybolan kızıllık olması gerekmektedir.
-
Bu amaçla Erzurum'da 13 Temmuz 2016 tarihinde batı ufkunda güneş battıktan sonra kızıllığın ne zaman kaybolduğu yönünde gözlem ve kamera kayıtları alınmıştır. Kayıtlardan alınan görüntüler.


- Şekillerden de görüldüğü gibi 13.7.2016 da Saat 20:28  başlayan kızıllık 20:55 de son bulmuştur. Bu Ölçüm iki gün sonra Atlama kulelerinin olduğu başka bir noktada tekrarlanmış ve aynı sonuçlar alınmıştır.


- 13.7.2016 da  son kızıllık 20:55 de görülmüş olup bu saate Denizcilik tan’a denk gelmektedir.- Bu zaman güneşin ufkun -12º altında olduğu ve Denizcilik tanın son bulduğu vakittir.
-
Yani İmsak (Fecri Sadık) Güneş ufkun -12º ufkun altında olduğu zaman başlamakta ve güneşin doğumuyla son bulmaktadır. Yine akşam güneşin batmasıyla başlayan kızıllığı Güneşin -12º ufkun altına inmesiyle son bulmakta ve akşam vakti bitip yatsı vakti başlamaktadır.

- Bu iki açı ise bütün dünyada denizcilik tanın başlayıp bittiği zamandır.

- Yaşanan imsak  ve yatsı  vakti tartışmalarının sona ermesi için elimizdeki kamara kayıtları dini ve astronomi uzmanlarına paylaşmaya açığız ve bu konudaki kurulabilecek araştırma ekibinde gönüllü olarak yer alabileceğimizi belirtmek isterim.
-
Özellikle Prf.Dr.Abdulaziz Bayındır hoca tarafından her sene Ramazan ayında gündeme getirilen fazla oruç tutuyoruz tartışması üzerine merakımızı gidermek için yapmış olduğumuz çalışma sonucunda şunu gördük; aslında aynı ölçüm doğu ufkunda değilde şehir ışıklarının olduğu bölgede yapılınca doğu ufkunda görülen fecr 15-20 dk sonra şehirde de görülmektedir yoksa sonuç aynıdır.
-
Peki sadece benmi imsak vakti ve dolaysıyla yatsı vaktinin hatalı olduğunu düşünüyorum yoksa başka işin uzmanı kişilerde varmı diye arştırırken Astronom Prof.Dr.Ethem Derman hocamızın da böyle düşündüğünü gördüm işte  hocamızın tamsat.org.tr deki yazısı.
-
“Bu Ramazan ayında çok tartışılan imsak zamanının saptanmasında önemli bir yer tutan zodyak ışığının ne olduğuna bakalım. Zamanında bu ışığı görmüş olan Peygamberimiz ona yalancı şafak (fecr-i kazib) demiş. Sabahleyin önce yalancı şafak yani zodyak ışığı ufku aydınlatır ama bu ufuktan dikinedir. “Bu sizi aldatmasın, hala yiyip içebilirsiniz. Doğru şafağı (fecr-i sadıkı) bekleyin. Işık ufuk boyunca yatay aydınlansın yani siyah iplik beyaz iplikten ayrılıncaya kadar sahur yapabilirsiniz” demiştir. - Ama ne yazık ki dini zorlaştırmak isteyenler, gökbilim tanı dediğimiz gecenin son anı olan, ortalık tamamen zifiri karanlık olduğu anı imsak zamanı seçiyorlar diye gazetelerde okuyoruz.
- Güneş battıktan hemen sonra veya güneş doğmadan önce akşam zamanı, ufukta Güneş’in yakınından gökyüzüne doğru yükselen, hemen hemen üçgen şeklindeki sönük ışığa bu ad verilir. En güzel gözüktüğü zamanlar ilkbahar ve sonbahar aylarıdır çünkü o aylarda ekliptik dediğimiz tutulma düzlemi ufka dik olur. Güneş ışınlarının tutulma düzlemindeki tozlardan saçılması sonucu oluşur ve o kadar sönüktür ki Ay ışığı veya ışık kirliliği varsa görünmesi çok zordur.”
- İşte ilk gözlemimde imsak ezanından 7 dk sonra bu ışığı gördüm ve 15 dk sonra kayboldu ancak Ürdün ünv fecri kâzip resmilerini ve hocamızın yazısını gördükten sonra ne olduğunu anladım.

-(Bu gözlem ve sonuçlardan çıkan sonuç şudur: fecri sadık güneş ufkun -12 º Altında iken oluşmakta ve yine akşam güneşin kızıllığı  güneş ufkun -12 º Altında iken kaybolmaktadır.

buda şu demektir sabah İmsak güneş doğmadan yaklaşık 1 saat önce; yatsı vaktİ İse akşam  güneş battıktan 1 saat sonra oluşmaktadır.

Namaz Vakitlerini Hesaplama Proğrama Giriş

İşte Pozlama yapılarak aynı yerde çekilen resimlerin farkı

Sizce alttaki imsak resimlerinden hangisi daha önce çekilmiştir?.Yer:Erzurum-Horasan

Bütün herkes alttaki resmin önce üstteki resmin daha sonra çekildiğini söyleyecektir.

Oysaki durum tam tersidir.yani üstteki resim daha önce alttaki resim daha sonra çekilmiştir ve aralarında 1 dk vardır.. Doğal görünüm 2. resimdir.!!!

Sadece üstteki resme 1/2 sn pozlama süresi uygulanmıştır. İnsan gözü pozlama yani gelen ışığı biriktirme yapmadığından fotoğraf makinalarıyla yapılan çekim insan  gözünün sistemine uymamakta ve böylece olmayan bir imsak varmış gibi gözükmektedir.

Altta Diynetin 5 sn pozlamayla kabul ettiği imsak anı görülmektedir. ışınların ufka yatay değil ufuktan dikine olduğuna dikkatinizi çekerim.!

Diyanetin 5 sn pozlama ile çekip ve imsak kabul ettiği resim.


Bu yüzdende diyanet tarafından ilan edilen  güneş ufkun -18º altında imsak zifiri karanlıkta yapılan hesaplamadır. Astronomik tanı belirlemeye yöneliktir. Çünkü Erzurum lalelide yaptığım gözlem ve kayıtlarda İmsak ezanı okunduktan 7 dk sonra Doğuda FECRİ KAZİP IŞIKLARI GÖRÜLMÜŞ 15 dk sonra bu ışıklar kaybolmuş. Ezandan ancak 50 dk sonra 3:35 üstte gördüğünüz imsak resmi kamera kaydına girmiştir. Bu yaptığımız gözlem ve kamera kayıtları Kasım Ayı sonunda diyanete sunulmuş ancak ne yazık ki sorulan soruların cevapları alınamadığı gibi biz kendi astronomlarımıza itibar ederiz diyerek çalışmamız dikkate alınmamıştır. Bize de buradan duyarlı Müslüman kardeşlerimize duyurmaktan başka çare kalmamıştır.

Duyarlı kardeşlerimize ve ilgili birimlere saygıyla arz ederiz. Rufai Seyyitleri 11.11.2016

 

LAST_UPDATED2
 


www.errufai.web.tv

 

Bir Ayet

Sure: Nahl (16)
Ayet :90
   إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِيتَاء ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ
16.Gerçek şu ki, Allah adaleti ve iyilik yapmayı, yakınlara karşı cömert olmayı emredip utanç verici ve arsızca olanı, akıl ve sağduyuya aykırı olanı ve azgınlığı, taşkınlığı yasaklıyor; ve size (böyle tekrar tekrar) öğüt veriyor ki, böylece (bütün bunları)