• errufai.com
  • errufai.com
  • errufai.com
  • errufai.com





KUTSAL TOPRAKLAR

NAMAZ VAKİTLERİ

HANGİ TAKVİMİ KULLANIYORSUNUZ ?
 
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterBügün26
mod_vvisit_counterDün291
mod_vvisit_counterBu Hafta1043
mod_vvisit_counterBu Ay4406
mod_vvisit_counterTüm Günler2381484
FAİZ NEDİR

FAİZ NEDİR TAKSİTLER ve KREDİLERİN HÜKMÜ?

اَلَّذ۪ينَ يَأْكُلُونَ الرِّبٰوا لَا يَقُومُونَ اِلَّا كَمَا يَقُومُ الَّذ۪ي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّۜ ذٰلِكَ بِاَنَّهُمْ قَالُٓوا اِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبٰواۢ وَاَحَلَّ اللّٰهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبٰواۜ فَمَنْ جَٓاءَهُ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّه۪ فَانْتَهٰى فَلَهُ مَا سَلَفَۜ وَاَمْرُهُٓ اِلَى اللّٰهِۜ وَمَنْ عَادَ فَاُو۬لٰٓئِكَ اَصْحَابُ النَّارِۚ هُمْ ف۪يهَا خَالِدُونَ ﴿٢٧٥﴾Bakara-275)


Faizin haram olduğu yukardaki ayetten açıkca Anlaşılmaktadir. Rabbimiz mealen;

Faiz yiyenler ancak şeytanın çarparak sersemlettiği kimse gibi kalkarlar.

Bunun sebebi onların, "Alım satım da ancak faiz gibidir" demeleridir.

Halbuki Allah alım satımı helâl, faizi ise haram kılmıştır.

Artık kime Allah’tan bir öğüt erişir de faizciliği bırakırsa geçmişte yaptığı

kendisine aittir, işi de Allah’a kalmıştır. Kim de yine faizciliğe dönerse işte bunlar orada devamlı kalmak üzere cehennemliklerdir.

Babam bundan 25 sene önce birine 30  Canlı Hayvan (tosun) verdi. Alıcı normalde 1-2 ayda ödemesi gereken

Miktarı 1 yıl geçmesine rağmen ödemedi.

Bunun üzerine senet mahkemeye verildi. Mahkeme senet üzerinden yıllık % 80 yasal faiz verilmesine hükmetti. Biz başladık araştırmaya bu faizmidir değilmidir?

Dönemin Alimleri şunu söyledi şayet verirken Altına çevirseydiniz veya Döviz olarak yazsaydınız faiz olmazdı aksi halde faiz olur dediler.

Aradan iki yıl geçti Alıcı içraya rağmen anca ana parayı ödeyebildi .

Alınan ana para ise o günün ortamında 30 Tosun değil anca 12 tosun

parası alabiliyordu.  Sonuçta  Satıcının Ticaret hayatı bitti.!!!

Peki Ehl-i Sünnetteki içtihat nedir

İmam Ebu Yusuf zamanında biri birine 10 Fülüs (bugünkü madeni lira) borç para verir. Borçlu bir ay sonra ödemesi gerekirken Aradan 1 yıl geçer 10 Fülüsü getirip  borç aldığı adama geri verince borç veren kişi itiraz eder. Derki ben sana borç verirken 10 Fülüs 1 dinar (4.25 gram) Altın ediyordu.  Şu Anda ise 12 fülüs bir dinar altın ediyor sen bana 12 fülüs ödeyeceksin. Borçlu bunun faiz olacağını ve faizinde haram olduğunu söyleyince anlaşamazlar ve O zamanki Kadı olan İmama Ebu Yusuf’a gitmeye karar verirler.

Kadı imam Ebu Yusuf Borç veren kişiyi haklı bularak Gerçek paranın altın olduğunu  ve o zaman 10 fülüs dinar altına Alırken Şimdi 12 fülüs bir dinar altın alabilmektedir Bu yüzden 12 fülüsün geri ödenmesine karar verir.

Kaynak: El Fetva-i Bezzaziyye,I,537)

BU FETVADANDA ANLAŞILMAKTADIR Kİ GERÇEK PARA ALTINDIR.

ENFLASYON ORTAMINDA ALINAN VE VERİLEN MİKTAR  EĞER ALTININ

VEYA EŞYANIN YILLIK  ARTIŞINI GEÇMİYORSA FAİZ DEĞİL PARANIN

DEĞER KAYBIDIR.

Bütün dünyada ve Sahabe döneminde geçerli olan tek para birimi  ALTINDIR.

Sahabe  döneminde Paranın bizatihi kendisi kıymetli olduğu için paranın üzerinden para

kazanmak yani bugünkü manada Tefecilik  Haram kılınmıştır. Buda enflasyonun üzerinde

Borç  para verip almak  yani 100 gram altın verildiyse 101 gram alınırsa bu Faize girmektedir.

Aksi takdirde İslam alemi fuzuli olarak Dövize yönlendirilmiş yabancı ülkelerin

parası rağbet görmüş ve dini konuda Hassas insanlar devletin vermiş olduğu

enflasyondan daha düşük krediden dahi faydalanamamıştır.

-Diyanetin TOKİ içinVermiş olduğu Fetva irdelemesi?

-Dindar Esnafın Veresiye Satış Uygulaması Nasıldır?

-Bankadan Konut ve Araç kredisi almak CAİZMİDİR?

Oysaki İmam Ebu Yusuf’un fetvası açıkdır.

Eğer Alınan ve verilen miktar Altının veya bizatihi o eşyanın maddi değerini

geçmiyorsa bu Faiz değil Paranın değer kaybıdır.

Bugünkü kredilerde devlet tarafından hesaplanan Reel enflasyon daha doğru biz baz noktası olacaktır.

Uyarı: Kimse Faize helal diyemez Ancak bu günkü kur farkı altında gelen değer kaybınıda faiz saymak en hafif ifadeyle borç veren kişiye haksızlıktır.

 


www.errufai.web.tv

 

Bir Ayet

Sure: Meryem (19)
Ayet :39
   وَأَنذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ وَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ
19.bunun içindir ki, her şeyin hükme bağlanmış olacağı o onmaz pişmanlıklar Günü(´nün gelip çatması konusunda) onları uyar, çünkü onlar hala umursamazlık gösteriyor ve (o Gün´ün geleceğine) inanmıyorlar.